خانه / آشپزی / سمبوسه رژیمی

سمبوسه رژیمی

مواد لازم :

آرد : یک پیمانه

نخودسبز آب پز و له شده : نصف پیمانه

لوبیا سبز آب پز و ریز خرد شده : نصف پیمانه

برنج نیمه پخته : نصف پیمانه

فلفل سبز ریز خرد شده : ۲عدد

آب لیمو : ۲قاشق مرباخوری

شکر : یک قاشق مرباخوری

زنیان : یک قاشق مرباخوری

روغن : نصف قاشق مرباخوری

نمک و فلفل : به میزان کافی

طرز تهیه :

روغن برای سرخ کردن آرد را با کمی آب ولرم مخلوط کنید تا خمیر نرم به دست بیاید. خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه کنار بگذارید.

در ماهیتابه ای، یک قاشق مرباخوری روغن بریزید و دانه های زنیان را در آن تفت دهید، سپس لوبیا سبز و نخود را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

در این مرحله آب لیمو، شکر، فلفل سبز، نمک و فلفل و برنج را نیز اضافه کنید و به مدت ۳تا۴ دقیقه تفت دهید،سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی خنک شود.

با کمی آرد و آب، مایه ای به غلظت خامه برای چسباندن لبه های خمیر تهیه کنید و کنار بگذارید.سپس از خمیر به دست آمده، ۸تا ۱۰ نان گرد و نازک تهیه کنید.

درصورت تمایل هر کدام از نان ها را به صورت قیف تا کنید در انتهای آن کمی مایه بریزید و تا بزنید، داخل آن را با مواد پر کنید و لبه آن را ببندید سپس آن را در روغن داغ سرخ و با سس دلخواه سرو کنید.

منبع : آشپزی آنلاین

همچنین ببینید

ظروف ممنوعه در آشپزخانه

این روزها همه به سالم غذا خودن اهمیت می دهند اما شاید کمتر کسی بداند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.